۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

27 مردادماه- عماد بهاور در شعبه 15 دادگاه انقلاب/ اتهام: عضويت در نهضت آزادي ايران!




خانم دکتر فريده غيرت در گفتگو با روزنامه شرق از برگزاري دادگاه مهندس عماد بهاور در 27 مردادماه در شعبه 15 دادگاه انقلاب خبر داد و اتهامات وي در کيفرخواست صادره را اجتماع و تباني براي ارتكاب جرم عليه امنيت كشور، عضويت در گروه نهضت آزادي و فعاليت تبليغي عليه نظام جمهوري اسلامي ايران عنوان کرد. وي اظهار داشت: اتهامات وارده را با توجه به همان مستندات پرونده و دفاعيات خود متهم وارد نمي دانم و انشاا.. موارد رد اتهامات در لايحه دفاعيه به استحضار دادگاه محترم رسانده خواهد شد.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا جهت گرفتن مرخصي براي ايشان اقدامي صورت داده­ايد، گفت: آقاي عماد بهاور مانند هر متهم ديگر با اجازه مقامات قضايي مربوطه مي تواند از مرخصي استفاده كند .اينجانب طي لايحه اي كه به محضر دادستان تقديم داشتم تقاضا ازادي ايشان را تا انجام محاكمه و صدورحكم نهايي تقاضا كردم ولي متاسفانه جوابي دريافت نکردم.

خانم غيرت افزود: عماد بهاور ابتدا در تاريخ 8/3/88 در محل كار بازداشت شدند كه پس از 4 روز آزاد شدند. مجددا در تاريخ 24/3/88 يك روز پس از انتخابات رياست جمهوري در منزل دستگير شدند كه حدود 2 ماه در بازداشت بودند و با قرار كفالت آزاد شدند. شعبه سوم بازپرسي در اسفند 88 از من به عنوان وكيل ايشان خواستند كه به ايشان اطلاع دهم جهت امضاي صورتجلسه آخرين دفاع در شعبه مذكور حاضر شود. طبق اطلاع اينجانب ايشان در حال تهيه پايان­نامه تحصيلي خود در مقطع كارشناسي­ارشد بودند. پس از مراجعه به اتفاق ايشان به بازپرسي مورد نظر و امضا صورتجلسه توسط مامورين بازداشت و به زندان اوين منتقل شدند ولي پس از 48 ساعت آزاد شدند اما در حدود 24 ساعت بعد مامورين جهت بازداشت مشاراليه به منزل ايشان مراجعه نموده و به خانواده اخطار دادند كه در اولين فرصت ايشان را به دادگاه انقلاب معرفي نمايند.مهندس بهاور شخصا به اتفاق مادرش كه متعهد به معرفي ايشان بود به دادگاه انقلاب مراجعه و از آن تاريخ تا كنون در بازداشت به سر مي­برند.


share this: facebook

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر